Kurs hoss Stigis :)

Hej!!

Nu har jag påsklov och dom senaste dagarna nu i hälgen har jag, Frida, Julia och Jossan varit på kurs hoss stigis.
Det har varit jätte kul.
Våra hästar var uppstallade där hela hälgen.
Vi åkte dit på fredagen när vi precis hade slutat skolan.
Stigis hund Musse är också jätte söt.
Här är dagarna som jag tränade:


Fredag:
I fredas tränade jag först, frida tvåa, julia trea, jossan fyra och julia fema. (Julia har två hästar.)
Det gick jätte bra.
Vi tränade lite på skänkelvikningar.



Lördag:
I lördags red jag som numer två.
Vi tränade lite på att rida rätt upp.
För han vill skjuta ut höger bak.
Och när han ska göra halt då börjar han bara att gå runt.
Vi tränade också lite på skänkelvikningar.
När jag skulle flytta han undan höger skenkel då gick han till höger. Konstigt!!
Då fick Julia sitta upp, för att han gjorde de flera gonger.
jag red även lite med gummi snodd.



Söndag:
I söndags tränade jag också på skänkelvikningar och att rida rätt upp.
Jag red också lite galopp från skritt.
Och han ville inte riktigt fatta så att då fick Stigis sitta upp.
Och sen när jag satt upp då gjorde han de hur lätt som hällst. Trams!
Och sen i slutet skulle jag rida igenom LB:1
Det gick också bra.

Detta var lite om hälgen!!

P.S Stigis har världens sötaste hund!!
Han heter Musse men hon och vi kallar honom för Mustage manen!
Han sitter i mitt knä när jag kollar när dom andra rider.
De gör han på Frida med. (Frida är min storasyster.)
Och så kan man bära upp honom, han är ju endå så liten.

Här är någre bilder på Musse och Carre:







Söta?!

Komentera gärna!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

inte såå söt men Carre är mycket sötare än hunden!

2011-05-27 @ 21:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0