Stigis kurs

Tjenare!

Idag kom jag precis hem från en kurs hos Stigis.
Vi har fått bo hos Madde.
Nu kolar jag på lille Nixon.
Han är en hund som vi har på prov.
Han är jätte söt!
Han är en Australsk Terrier och är samma ras som Musse.

Nu ska jag berätta om lägret:

ONSDAG:
I onsdags tränade jag på övergångar mellan skritt och galopp och skänkelvikning snett igenom.
Sen åkte vi, Madde och Sara och badade.
Saras hund Strumpa badade jätte mkt.
Sen kastade Julia en pinne som jag eller Strumpa skulle hämta.
Den som hämtade det först och kom upp på land vann.
Strumpa vann alla gånger utom en.
Sen åkte vi hem och lagade tacos.
och sen kollade vi på tv.
`ZZZZZZZZZZZZZ´

TORSDAG:
I torsdags tränade jag i ridhuset.
Det regnade jätte mkt.
Jag tränade skänkelvikningar och mkt galopp från skritt.
Sen gick vi upp till Madde och kollade lite på tv.
Sen skulle Madde rida lektion för stigis.
Och sen borstade vi av dom för dom var väldigt leriga!
Och carre är ju vit så han blev typ grå.
Sen gick vi hem och lagade lite mat.
Det blev lövbiff med pomes frits. *GÖTT*
Sen gick vi och la oss. För det blev gansga sent.

FREDAG:
Idag (fredas)tränade jag mkt galopp och skänkelvikningar.
Sen svampade jag av Carre för det var väldigt varmt och han var väldigt svettig.
Och sen kollade jag när Frida och Julia red.
Sen åt vi lunch och mamma och pappa kom.
Vi hämtade Nixon och sen åkte vi hem.
Nixon är jätte snäll.
Vi ska strax gå ut på en promenad med honom. :)

Skriver snart! ;)

/Eve och Carre!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0