Om Gandalf och Almiro

Några ev er som läser min blogg kanske inte vet vilka Gandalf och Almiro är. Så jag tänkte skriva lite om dom.
 
Gandalf:
Vi fick Gandalf när han var 5 år och nu är han 14. När han kom till oss var han sönder sliten i munen och det gick nästan inte att rida honom. Eftersom att jag var så liten red nätan bara Julia honom. (Min älsta storasyster.) Då lånade vi bara honom. Sen köpte vi honom och flyttade honom till Siggesta. (Ett stall på Värmdö.) Så småning om började Julia tävla och det gick jätte bra! Dom vann nästan alla klasser dom var med i. Det var på hösten 2008. Sen på vintern blev han skadad och efter det blev inget sig likt. Det tog ca 1 år för gonom att bli bra igen och sen när Julia skulle börja tävla igen gick det inte alls lika bra. Sen gick det bättre och bättre. Hon var med i Siggestas DIV.3, DIV.2, DIV.1 och ELIT-lag!! Det var grymt bra jobbat! Sen flyttade vi hit till Gävle/Valbo. Här har det gått bra för dom och vunnit en hel del. Men Julia ska inte tävla ponny mer eftersom att hon är 18 år och får inte tävla ponny mer. :( Nu ska jag börja träna (och kanske tävla så småning om.) Han är en VÄLDIGT svår ponny men jag tycker att jag rider honom ganska bra ändå! Han är lite nafsig och kan sparka ibland. Och han HATAR när man håller på med hans huvud/mule. Men han är jätte gullig och så annars! Och han är så fin i färgerna också!!! Mörk brun med bred bläs och 4 höga, vita strumpor på benen och rosa mule! Han brukar kallas Gandisen/Pandi<3

 
Här är en bild på DIV:1 laget och Gandalf är längst åt vänster.
 Här är Julia och Gandalf.
 
Almiro:
Almiro är Fridas häst. Han är en New Forest. Han är en C-ponny precis som Gandalf. Vi började lära känna honom när han var på Siggestas ridskola. Innan han gick på ridskola hade han varit hopphäst och hoppat ända upp till MedelsvårB/A. Han trivdes inte på ridskolan. Han blev mobbad i hagen, blev jätte stressad på alla lektioner osv. Ett tag hyrde Frida honom 6 dagar i veckan! Även Alle var med i alla divisioner med lag ända upp till eliten i samma lag som Gandalf. Vi köpte honom från ridskolan för 2 år sedan. På ridskolan sa även alla att han inte hade något steg osv och att han inte kunde vara dressyr häst. Men nu har han ridits nationella klasser i dressyr på godkänt resultat! Grymt det med tycker jag! Men Alle håller på med tungan på tävlingar så det är nästan helt hopplöst att tävla med honom. Men Frida får bra resultat med honom ändå. Och nu när Frida har fått Oki hinner hon inte riktigt med Alle och så ska jag träna på lite större ponny också så då blir det perfekt att träna lite på Alle och Gandisen. Jag får se om jag ska ha Alle eller Gandisen. Alle är lite lättare tycker jag men när Gandalf går bra får jag en såååån bra känsla!! Men alle är också väldigt fin i färgen! Ljusbrun/Lite fux med bläs, 2 strumpor på bakbenen och så är han stickelhårig. Jätte gullig!<3 Han brukar kallas Alle eller Bumbin/Bumpan<3
 
Bilderna på Gandalf är från Julias blogg: http://gojulia.blogg.se/
Bilderna på Almiro är från Fridas gamla blogg: http://almiro.blogg.se/
Fridas nya blogg är:http://www.nattstad.se/fridasoderstrom
 
Gå in och kolla!! :D
Hoppas att ni fick veta lite mer om Alle och Gandisen nu!
Hejdå!!<3 Kram Eve!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0