Träningarna som var igår

Jag börjar att skriva om igår (torsdag)
På förmiddagen skulle jag rida Almiro.
Vi gick ner till ridbanan och började skritta fram.
Sen började jag jobba honom på tygeln och det gick bra redan från början!
Jag fick ett bra stöd i handen och det kändes bra.
Jag kunde inte rida så länge för vi skulle åka till Segersta sen med Carre och Sillen för att träna för Jeanna.
När vi kom fram till Segersta lastade vi av dom och fixade.
Sen hoppade jag upp på Carre och gick in i ridhuset.
Då var klockan ca 20 min i 3 och jag skulle börja rida vid 3.
Jag red fram och så och det kändes jätte bra!
Sen när klockan var 3 så kom hon inte.
Vi väntade ända till 20 över 3 och Julia försökte ringa men hon svarade inte.
Klockan började närma sig 4..
Sen ringer Frida till Jeanna och då säger hon att hon trodde att vi skulle träna klockan 4.
Hon kom vid 4 och Carre är redan trött och LITE svättig.
Vi hade fått rida fram i ca 1 och en halv timme.... -.-
Jag fick rida en lite lungnare träning och han var super fin!!!
Han hade bra energi, gjorde övningarna rätt osv!
Vi tränade mkt på enkla byten, öppnor, skänkelvikningar, ökningar osv.
Ökningarna gjorde han jätte bra!
Han längde värkligen!!
Är såååååå nöjd och hon tyckte att han hade utväccklats jätte mkt sen sist!! (Innan SM tror jag)
För det blev ingen träning i måndags. :(
Det såg jätte bra ut när Julia red Sillen också!
Vi kom hem ganska sent på kvällen och alla var jätte hungriga.
 
Detta var lite om igår! :)
 
Idag har Carre vilat och jag följde med till Segersta för Frida och Julia skulle träna idag.
Jag red lite på Almiro på eftermiddagen och det gick lite bättre igår.
Men jag är nöjd idag med fast han ville dra med mig 2 gg...
 
Imorgon blir det dressyr på ridbanan för Carre och jag ska kanske rida Almiro också!
Hejdå!!
 
Pst! Carre har fått ett nytt smeknamn!
Mumin!
Fast han kallas Carre också!! ;) <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0