Tävlingen i Högbo

Hej! Nu tänkte jag skriva om tävlingarna som har varit i Högbo under helgen :)
 
Fredag:
Jag var ledig från skolan för att jag skulle tävla. Det var LA:P1. Han kändes fin och bra på framridningen. När jag gick in på banan red jag mot domaren direkt som jag gjorde på DM. Tror ni inte han stannar och vägrar gå då?? Jo, det gör han. Blev så arg, för han känner ju igen Högbos ridhus. Brukar ju träna ddomaren var väldigt snäll (inte med bedömningen) för hon pratde med honom när han inte vill är och så. Då ryggade jag honom förbi hela kortsidan för då fattade han inte att han var på det läskiga stället. Han var inte dum när jag red programet. Lite ostadig stundtals och hade några små missar, men det var första gången jag red det programet. Jag fick 56%. Det var lite snålt tycker jag och domarna låg väldigt lågt hela helgen. Men jag var nöjd eftersom det var första gången och han har verkligen haft problem med högerslutorna. Men dom gjode han ganska bra nu. Det var LA:P1
 
Lördag:
I lördags tävlade jag inte. Jag var protokoll-springare. I en klass med 40 starter. -.- men mamma hjälpe mig lite. Skrittade Carre lite på eftermiddagen så att han skulle få röra på sig.
 
Söndag:(idag)
Idag var det LA:P0. Dagen började med att gå upp vid kl 6. Jag hade knoppat igår och packat osv. Jag startade vid kl 08:32. På framridningen kändes han lite ostadig osv. På banan var han lite seg. Annars var jag faktist jätte nöjd med programet. Självklart hade jag lite missar och så. Jag fick 59,48% och vann!!! Domarna var VÄLDIGT hårda. Dom låg 4-5  %  under vad en domare brukar dömma. Jag fick en rosett, plackett, svart fleece täcke som det stod Real på och en morgonrock. :) Det var jätte kul, bla för att de var min första vinst på nationell nivå. Fast jag kommer inte få ranking poäng för jag fick inte över 60% :( Men jaja, huvudsaken är ändå att vara nöjd!
 
Hejdå!!
Nu kommer alla bilder jag har från tävlingen ;) Det är ganska många
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0