Uffe träning och lite blandat

Hej
Har inte bloggat på ett tag som ni kanske har märkt. Jag har inte orkat. Orkar inte gå igenom hela veckan men Carre har tagit det ganska lugnt. Typ ridit ut, skrittat ut och ridit lite dressyr såklart! Tänkte skriva lite om bland annat Uffe träningen i Fredags.
 
Jag fick nya ridstövlar i fredags. Igentligen skulle jag fått dom någon gång i sommras men dom som vi har beställt har inte passat. Jag fyllde år 14 juni och dem skulle vara födelsedags present. Jag red med dom för första gången för Uffe. Det gick väldigt bra! Jag trodde att det skulle bli lite svårt att rida med dom men det gick bra som sagt. Först så red vi på fyrkantsspåret i trav och gjorde halvhalter. Det gick br direkt så vi gjorde bara några åt varje håll. Sen gjorde vi lite skolor och han ville inte riktigt gå fram i höger öppnorna. Det blev bättre sen. Vi gjorde också lite förvänd galopp, enkla byten,mellantraver och skrittpiruetter. Han gjorde även det väldigt bra tycker jag! Sen travade jag av honom i låg form. Var jätte nöjd! Och stövlarna var super bra! Fick lite skavsår i knäväcken men det får man väll leva med ;)
 
Igår red jag också med dom nya stövlarna. Då var det faktist ännu svårare att rida med dom. Det var ganska svårt att sitta ner och desutom så vägrade han typ att göra slutor åt höger. Ska rida idag med men med dom gammla stövlarna.
//Eve
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0