DM i Hudigsvall

Hej♥
 
Nu ska jag skriva om DM som var igår.
Vi gick upp vid halv 7 och gick ner till stallet och fixade och så.
Sen vid halv 9 tiden åkte vi.
När vi om dit anmälde vi och lastade av Carre.
Jag red fram i ca 35 min.
Det var framridning ute och det var väldigt lerigt och tungt!
Så jag skrittade mest.
Han var väldigt fin på framridningen iaf!!
Jobbade honom väldigt låg i formen i början.
Plockade så småning om upp honom.
När jag var i colekting var han också jätte fin!
När jag givk in på banan red jag rakt mot där domaren satt för jag ville visa honom banan.
Då hände det.
Han VÄGRADE att gå förbi hela den kortsidan.
Och när vi stod där och kämpade blåste domaren och jag var tvungen att börja rida för man har ju inte så lång tid på sig från att starten går.
Jag red upp och hälsade.
Både han och jag var spända så han stod inte stilla i halten.
Så stannar han och vägrar gå igen.
Han var ju rädd men ändå.
Jag fick helt enkelt rida på 20x30 bana ist för 20x40 bana...
Han var spänd, tittig, hastig i HELA programet.
Tänkte vinka ut mig men fortsatte rida.
I slutet vågade han NÄSTAN gå förbi kortsidan.
Sista halten på medelinjen var likadan som den anndra.
Jag kom ut från banan med tårarna rinande nerför kinderna.
Det hade ju varit dagen som man kunte bli DM- mästare på.
Trodde att jag skulle få under 50% men fin 60,526%
Jag fattar INTE hur jag kunte bli gordkänd på det.
Jag hade samma procent som 2:an men den hade bättre på allmäna intrycket vilket inte var så konstigt...
Kom 3:a trots allt.
Och den som vann hade rosetter i manen vilket man inte får ha.
Mamma sa det till domaren men hon sa bara "Man får väll fuska lite!?"
Så jag skulle igentligen kommit 2:a.
Men man kan ju inte hjälpa om hästen blir rädd.
Men domaren hade kunat vänta med att ge oss startsignal.
Men det var iaf kul att få en rosett med hem.
 
Kommmer bilder ikväll tror jag.
Ha det braaa!
//Eve<333
Kommer alltid att älska dig gubben! Oavsätt vad som än händer! ;* <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0