Gårdagens ridpass

Hej!
Tänkte skriva lite om Uffe träningen igår! Frida red fört och jag rid vid kl 16:00. Han fick en lång framskrittning ca 30 min och sen satt jag upp. Skrittade först och sen travade och galopperde jag lite. Ville inta att han skulle bli trött innan träningen ;) När jag skulle börja träna tränade vi (förts i skritt) på att först gå jätte samlad så att han nästan skrittade stilla stående och då skule jag göra en tvär skänkelvikning. Vi gjorde det några gånger och var väldigt nöjd! Sen gjorde jag samma sak i trav och galopp. Även där gick det väldigt bra! Men sen börjde min headset att sluta fungera så jag hörde inte vad han sa. Då var vi tvungna att byta och då hördes det mkt bättre! Sen gjorde vi lite öppnor och 10m volter på långsidorna och sen halt och rygga på ena kortsiddan. Han gjorde halterna ganska bra idag med. Sen gjorde vi lite slutor i trav. Han gjorde dom bättre åt vänster än åt höger. Men sen när jag var tydligare med hjälperna blev det mkt bättre! Åt vänser gjorde han dom väldigt bra tyckte Uffe! Och sen gjorde vi öppnor i galopp och det gick också bra och därefter slutor i galopp. Han gjorde slutorna bättre i galopp än i trav tyckte jag.  Gjorde några mellan traver och det gick bra det med, för när jag inte drev på honom hur mkt som hällst gjorde han dom bättre! För han tappar balansen i slutet av diagonalen och då orkar han inte länga. Sen avslutade jag i lång och låg form på serpentiner. Jag stretchade hanom i sidorna och han var väldigt fin och mjuk i sidorna! Världens bästa pojke som även idag var VÄRLDSBÄST!!!!!!!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3




Tränig på Gandalf:
Red Ganalf går efter träningen med Carre. I början brikar det nästan aldrig gå bra med Gandalf. Men idag gjorde det de! I skritten gick jag han ganska bra och när jag travade fram kändes det också ganska bra. Sen galopperade jag några varv på en volt och han kändes väldigt mjuk! När jag skulle sätta mig ner i sadeln tog det några varv inan han började slappna av. Han gick väldigt stadigt och när jag klappade honom frustade han jätte mkt. Kunde byta varv utan att han började streta emot. Eftersom att han var så fin ville jag sluta å det gick som bäst! Så red i ca 25-30 min och sen skrittade jag och frida ut en sväng så dom slapp gå på banan. Frida red Oki och det gick väldigt bra för henne med! Det var helt klart bästa gången jag red Gandalf! Duktig ponny där med!!!<3<3<3<3<3Har inga bilder från idag men kommer några andra!




Idag är det Julias första tävling på Sillen! Håll tummarna!!! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0