Träning 17/9

Hej hej
 
Tänkte skriva lite om träningen idag!
Först skrittade, travade och galopperade jag fram.
Hade honom låg så att han skulle arbeta med ryggen.
Red fram på gräsbanan.
Sen gick jag in på ridbanan och gjorde lite skänkelvikningar i trav och galopp.
Dom kändes väldigt bra så gjorde ca 2-3 åt varje håll.
I galoppen kändes dom också bra, men gjorde ändå runt 5-6 st åt varje håll.
Sen tog jag en galopp till och han kändes väldigt fin från början så gjorde lite förvänt + enkla byten.
Enkla byterna har han börjat göra väldigt bra nu så jag hoppas att det går lika bra när man visar upp på tävling.
Gjorde skolor också.
Han gör öppnorna bäst i vänster varvet och slutorna bäst åt höger.
Gjorde det i både trav och galopp.
Slutorna gör han bäst i galopp faktist.
Och han var väldigt duktig!
Sen blev det lite halter och dom var också bra.
Red även igenom LA:1 eftersom att jag ska rida det i DM.
DM är om 2 veckor.
 
Om ca 4 veckor är det en tävling i Högbo.
Så då ska jag rida LA:P0 och LA:P1.
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda ♥

hej Eve! <3 Din blogg är jättefin! <3 <3 Saknarejj <3 <3 kolla gärna in min blogg <3 <3 - www.lifeofpanda.blogg.se

2012-09-20 @ 16:54:46
URL: http://lifeofpanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0