2012

 
Januari: I januari hände det en väldigt tråkig sak. Carre blev halt och vi fick åka in med honom till Ulltuna. Han fick äta metacam vilket han inte gillar.. Hade även många bra tränimngspass i Högbo! Vill ni veta mer får ni kolla på rubriken "Januari 2012".
Bilden är inte från Januari.
 
Februari: I februari hände det inte mkt. Inga tävlingar utan bara träning, träning så det skulle bli en bra tävlings säsong, vilket det blev!
 
Mars:  I mars började det bli lite tävlingar! Den 24 var det tävling i Ludvika. LC:2 på 63,5% för att han var jätte rädd och spänd i ett av hörnen men vi vann ändå! Andra klassen var en LB:1 och då vann vi igen, fast denna gång på 71,%! Bra start på tävlingssäsongen! Den 31 var andra tävlingen. Dt var i Bollnäs. LB:1 och min fösta regionala tävling, LA:1. I LB:1:an skötte sig jätte bra! Vi vann på 72,41% och i LA:1:an vann vi igen på 69,21% och vi fick även vårat första nationella kval!
 
April: Den 11 var det dags för tävling igen. Denna gång i Rättvik. LA:1 och Lagtävlans programet. Det gick lite sisådär i LA:1:an. Men vi fick ändå 63,68% och var då färdigkvalade till nationellt! Lagtävlan gick bättre. Fick 64,85% och kom 2:a! I April kom även Sillen hem till oss för första gången!<3 Och den 29 var det tävling i Segersta. Samma klasser som i Rättvik. LA:1:an vann vi på 66,579% men han var väldigt seg och så. Andra klassen gick bättre tycker jag. Då fick jag 63,714% och vann! Dubbelvinst igen. ;)

 
Maj: 1 maj var min första nationella tävling. Gick inte så jätte bra, men jag var helt okej nöjd eftersom att det var min första nationella tävling. Fick 58%. Det var LA:2. Mitt första meeting var i mantorp 18-19 tror jag. LA:2, LA:4 och LA:4. # klasser alltså. I LA:2:an var jag inte nöjd och fick 54% andra klassen gick lite bättre och jag fick 57%. Andra dagen gick bäst och då fick jag 62%! Var väldigt nöjd sista dagen!
 
Juni: Första tävlingen i Juni var i Årsunda. Var väldigt regnit och tråkigt. Var LA:4. Jag vann på 64,63% och fick en jätte stor rosett. Jag fyllde även år den 14. Det var även träningar hos Uffe. Var som ett "ridläger" ungefär. Det var väldigt kul och vi fick mkt hjälp. Sen var det meeting i Hammarö. Det var 4 klasser, 2 per dag. Första dagen fick jag 58% och 59%. Andra dagen kändes han jätte fin och då fick vi först 62% och sen 65,854% och det var mitt första kval till SM!! Då kom vi även 2:a.
 
Juli: 5 juli åkte vi till skåne för derby och Falserbo. Sista dagen gick bäst på derbyt. Fick 64% och var värdigkvalad till SM! :D I Falsterbo kom sillen 5:a i A-finalen. Senare åkta vi ner till Jönköping för jag skulle vara med i "Hööks summer dressage dup". Kom tvåa i andra klassen. Duktig pojke!<3

 
Agusti: I agusti var det 2 speciellt stora tävlingar. SM och UVM. På SM första dagen gick det inte bra. 53% tror jag och kom sist. Andra dagen gick det lite bättre och jag fick 62,27% och jag kom till Consolation och fick då 61,33%. Var jätte nöjd och var jätte kul eftersom attd et var mitt första SM!
I tyskland gick det också bra förutom att Sillen hade en väldig otur sista klassen. Hagelstorm precis när han skulle in på banan.
 
September: I september var det bla tävling i fältis där jag vann överlägset på 71%. Det var även DM där det inte gick så bra, men kom ändå 3:a trots att jag red på typ halva banan.
 
 
Oktober: I oktober var det tävling i Högbo. Red LA:P1 och LA:P0. I LA:P1 fick jag 56% och var inte så nöjd. Men i LA:P0:an kändes det jätte bra och då vann jag! Högbo varäven sista tävlingen för året. Blev ett riktigt bra avslut!!
 
November: I november fick Carre gå ner lite i träning. Tränade en del för Jeanna och så. Vi var även på ryttargala och i Globen!!
 

December: I december hände inte häller så mkt. Förutom att jag ramlade av på julafton då alltså. ;)
 
Hoppas att 2013 blir lika bra som 2012. Eller ennu bättre!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0