Nationell tävling i Fagersta!

Idag och igår är jag hemma från skolan för jag har väldigt ont i magen. :( Men jag orkade inte blogga om tävlingen i södags igår så jag gör det nu ist!
 
Framridning LA:2 : Fick aldeles för kort framridning och han kändes stel i högersidan osv. Jag hann inte träna på halter eller så för jag fick mest fokusera på att få honom lösgjord. Jag hann iaf träna på skänkelvikningar, bakdelsvändningar, galoopen och så. Och sen skulle jag in på banan. Det var otroligt kallt speciellt när man stod utanför ridhuset och väntade på att få komma in och rida programmet.
 
LA:2 : Ingen jättre bra början.. Jag red ut till fel varv och kom på det själv precis när jag svängde. Han var ganska pigg och liite öppen i formen. Det mesta gick bra tills jag skulle öka galoppen på ena långsidan då började han bocka och efter det blev han ganska spänd osv. Sista halten ryggade han i så det var inte ett jätte bra slut. Var inte så jätte nöjd för jag hade kunnat göra det dubbelt så bra! Men när jag satt i bilen och tog av mig ridstövlarna ringde Julia (min syster) och sa: GRATTIS!! Och jag förstod inte vad hon menade för jag hade inte kollat på equipe men då hade jag fått mitt sista SM-kval på 65,3%! Jag sprang ut och ropade till mamma att jag hade fått mitt sista kval. Sen var det prisutdelning och jag kom 2:a. 1p från att vinna så om jag inte hade ridit fel hade jag vunnit. :( så tråkigt. Jag fick en blå rosett, blacket och ett träns med swarovski stenar på pannbandet och nosgrimman. Det var väldigt fint men Carre går på remonnosgrimma :/ så jag får ha det på Almiro tror jag. För det var aachennosgrimma. Och sen var det fotografering med Carre och Thommy för Thommy och Cornelia vann! Grattis!!<3 Sen var det bara att tagga om till nästa klass! (LA:4)
 
Framridning LA:4 : Fick längre framridning och jag gjorde ungeför som förra framridningen. Övade på mkt halter också.
 
LA:4 : I  traven kändes han jätte fin. När jag skulle fatta galopp efter ökad skritt sparkade han bakut och ville inte gå framåt. Han blev lite spänd efter det och saknade av till trav när det skulle bli förvänd galopp och sen fattde han fel galopp så jag fick bryta av igen och sen fattade han rätt galopp. Vi missade hela förvända galoppen på det och det är dubbelkoffcient på det. Och sen i andra uppridningen är det trav in, halt, rygga och sen galopp men han gjorde ingen halt utan ryggade direkt. Och i sista halten ryggade han också i. Det gick sådär men fick iaf 64,15% och ett gammalt SM-kval. Man måste ha 65% två gånger för att komma med till SM. Och det har jag nu. Och det var 1p från att komma 2:a i den klassen men kom precis utanför placering med 1p då.. Tråkigt det med! Och så hade jag lärt in programet fel så jag fick -2.:(
 

Nu taggar vi Filipstad om 2 veckor! Kommer bli jätte kul och jag satsar på att höja kvalen lite ;)!
Hörs kanske senare med bilder och så!

Kommentarer
Postat av: Ida Janzon

Ni är så himla grymma!! :D
Grattis ännu en gång <3
Nu jäklar taggar vi filipstad!!! ;D <3 <3

Svar: Tack! Du och Mistral är också grymma!:D Ja nu jäklar!<3<3
Evelina Söderström

2013-03-12 @ 20:24:41
URL: http://nattstad.se/idajanzon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0